שיווק באינטרנט לעסקים קטנים
שיווק ופרסום בפייסבוק
+ השיווק והפרסום בפייסבוק אינו כרוך בהוצאה כספית. יחד עם זאת כיום ניתן להשיג מעט מאוד בפייסבוק ללא הקצאת תקציב
+ עלויות הפרסום בפייסבוק נמוכות
+ פייסבוק הנו פלטפורמה מצוינת להשגת חשיפה ומודעות ולכן מתאים במיוחד לשימור לקוחות
+ ניתן לכוון את הפרסום לערים ומקומות ספציפיים
- פייסבוק מתאים פחות ליצירת לידים ופניות של לקוחות חדשים
- שיווק ופרסום בפייסבוק הוא רק לכאורה כלי להמונים. בפועל פעילות אפקטיבית מחייבת בדרך כלל מעורבות של גורם מקצועי לגיבוש אסטרטגיה, כתיבה שיווקית ופרסום בפייסבוק
פרסום בגוגל
+ גוגל הנו הפלטפורמה העיקרית של חיפוש באינטרנט. לקוחות פוטנציאליים מחפשים
עסקים קטנים בגוגל
+ ניתן לכוון את הפרסום ברמה מקומית
+ יש לא מעט עסקים קטנים ה"חיים" מפרסום בגוגל
+היקף ההקלקות על מודעות גוגל גבוה כיום בהשוואה לעבר בשל הצגתן באופן אינטגרטיבי עם תוצאות החיפוש האורגני
- הפרסום עלול להיות יקר. לדוגמה עלות מודעה למילת המפתח בניית אתרים 29 ש"ח להקלקה.
- מרבית התנועה בגוגל נמצאת בחיפוש האורגני ולא במודעות הממומנות
- גיבוש קמפיין פרסומי אפקטיבי מחייב ידע וניסיון מקצועי
קידום אורגני
+ מרבית התנועה נמצאת בגוגל אורגני ולא בפרסום
+ עסקים קטנים בעלי יכולות כתיבה מסוגלים לקדם את האתר שלהם בצורה אפקטיבית בין היתר באמצעות ניהול בלוג מקצועי המסייע בקידום האתר בגוגל
+ בטווח הארוך מיקום גבוה בתוצאות האורגניות הנו נכס עצום לעסקים קטנים
- מדובר בפעילות מקצועית המחייבת הירתמות קבועה ועלות שכירת שירותי חברות ואנשי מקצוע המתמחים בנושא גבוהה
- על מנת שהקידום יהיה אפקטיבי , יש להתאים את אתר העסק ולעתים נדרשים שדרוג או אף החלפת האתר
שיווק בפורטלים
+ עבור חלק מהעסקים הקטנים שיווק ופרסום בפורטלים מקצועיים הנו אפקטיבי מאוד. לדוגמה מפעילים של ימי הולדת, מסיבות רווקות ועוד.
+ מדובר בפרסום זול יחסית
+ מתאים גם לעסקים ללא אתר
- תחרות גדולה מצד אנשי מקצוע אחרים המופיעים בפורטל
- לא רלוונטי עבור מרבית העסקים הקטנים
ניוזלטר
+ מצוין לשימור לקוחות
+ קיימות פלטפורמות חינמיות או בעלויות נמוכות
+ מאפשר מעקב אחר חשיפה לניוזלטר
- מחייב בניית מאגר שמות
- דורש כישורי כתיבה
בחזרה לדף הקודם