תכנון קיץ בעסקים קטנים
• תחזית מכירות/הכנסות
- בדקו את הכנסות החודשים מאי עד אוגוסט שנה קודמת
- נתחו את מגמת ההכנסות בחודשים ינואר עד אפריל- האם אנחנו בגידול/קיטון/ללא שינוי?
- על בסיס התנהגות 4 החודשים הראשונים של השנה וצפי שלכם קדימה, גבשו יעדי הכנסות חודש חודש
• לקוחות ותיקים קודמים לגיוס חדשים:
- הלקוחות הוותיקים שלכם קודמים לחדשים בכל יוזמה שיווקית. עליהם להיות הראשונים לשמוע על מוצרים חדשים, מבצעים והצעות
- אם יש לכם מאגר ממוחשב השתמשו בו לתקשורת אחת לחודש
• פרסום
- אם הקיץ הוא שיא מכירות והכנסות עבורכם חייבים לפרסם
- לחילופין אם הקיץ אינו העונה שלכם, חבל על המאמץ. לא מפרסמים גלידות בחורף!
- תקציב הפרסום אמור להיות כ 4-5% מצפי המכירות
-
לעסקים קטנים מומלץ מאוד פרסום ברשת- גוגל, פייסבוק. קמפיינים אלו ניתנים למדידה מדויקת והתקציבים שהם דורשים סבירים
ומתאימים לכן לעסקים הקטנים.
- אל תסתכנו בפרסום במדיה או פלטפורמה לא מוכרים. לכו על בטוח. זה לא הזמן לקחת סיכונים ולבחון אפיקים לא מוכרים
• השקות ומבצעים
- אם יש לכם מוצר/שירות/בשורה חדשה לשוק, השיקו אותם בתחילת הקיץ כדי ליהנות מהפירות במשך כל העונה.
- תכננו 1-2 מבצעים לתקופת הקיץ
- הקפידו שהמבצע לא יימשך יותר מחודש- חודש וקצת
- לאחר מכן יכולים לעשות הפסקה של חודשיים ולפרסם את המבצע הבא
• עובדים
- אם תקופת הקיץ מחייבת אתכם להגדיל את מצבת העובדים, עשו זאת לפני תחילת העונה כדי שהעובדים יתחילו את הקיץ לאחר שלמדו את העסק שלכם והם שולטים במטרות ובמשימות.
- אם אתם מתלבטים האם וכמה עובדים לגייס, ממליצה לבחון כדאיות כלכלית על בסיס נקודת האיזון. במילים אחרות הערכה לגבי פוטנציאל ההכנסה הנוספת שיביא עובד נוסף בהשוואה לשכר אותו מקבל.
• ניהול זמן
- תנו עדיפות למכירות היום
- התאימו את שעות הפעילות ללקוחות שלכם
• חופשה של בעל העסק
- גם לכם בעלי העסק מגיעה חופשת קיץ. תכננו את מועד החופשה מראש, ידעו את העובדים, ודאו שהשארתם הנחיות וכלים ברורים וסעו.
- האצלת סמכויות חשובה מאוד. הימנעו ממצב בו מתקשרים אליכם במהלך החופשה אלא אם מדובר במקרה חירום.
בחזרה לדף הקודם