החופש לשווק את העסק שלך- איך עושים זאת?

אני פוגשת לעיתים בעלי עסקים- גברים ונשים במידה דומה, המשתפים אותי בתחושת חוסר הביטחון שלהם בכל פעם שעליהם לשווק את העסק. לאלו מוקדשת כתבה זו הכוללת 8 טיפים ותובנות להשגת תחושת חופש ושחרור כשמשווקים את העסק

אתם לא לבד:

בעלי עסקים קטנים, ובעיקר אלו בתחילת דרכם, נדרשים לטפל בחשבונות העסק, לעבוד מול הבנק, לשווק את העסק, לגייס ולנהל עובדים כשלמעשה תחומים אלו אינם קשורים בדרך כלל לתחומים בהם העסק מתמחה, בעל העסק לא למד אותם מעולם ולא קיבל הכשרה לעסוק בהם בצורה מקצועית...אבל כשהעסק הוא קטן בעלי עסקים קטנים נדרשים לעשות הכול. מניסיוני 
כ 70% אינם מרגישים נוח ואינם חשים ביטחון, בעיקר כשהדבר אמור לגבי פעילות שיווק. 

היו מודעים וחדדו את היתרונות של העסק- מודעות משפרת את הביטחון ותחושת הערך:

השיווק לא יהיה אפקטיבי ללא בירור וגיבוש היתרונות העיקריים של העסק שלכם. אם מדובר בעסק קיים, נסו לזהות למה הלקוחות הטובים שלכם בוחרים בכם. במידה ומדובר בעסק חדש, נסו להגדיר בשני משפטים עד שני יתרונות ונושאים ייחודיים המאפיינים את העסק שלכם ומייצגים תועלות וערך אמתי עבור הלקוחות שלכם. 

בצעו תיאום ציפיות וגיבוש יעדים- כשהוצבה מטרה ואנו יודעים לאן פנינו, הביטחון שלנו גדל:

אני ממליצה להציג יעדים כספיים במונחים של מכירות / הכנסות חודשיות. היעדים אמורים להיות ריאליים ויחד עם זאת מאתגרים. 

תכננו את הפעילות- תכנון מצמצם את חוסר הודאות ולכן מגביר את הביטחון:

התכנון כולל 5 מרכיבים:
*  תקופת תכנון: תכננו מראש. לשנה,חצי שנה או אפילו לרבעון הקרוב
* לוחות זמנים: גבשו תכנית יישומית לכל חודש, בוודאי אם מדובר בחודשים הקרובים .
* גבשו פעולות קונקרטיות לביצוע כגון: קמפיין גוגל, דף נחיתה בפייסבוק, השתתפות בכנס מקצועי וכדומה. 
* גבשו את מרכיבי הפעולות: מה המטרה? היעדים במונחים כמותיים ? למי אני פונה? הכינו את הכלים , התקציב, האם אתם מוציאים לפועל או מישהו מטעמכם? .
* הכינו טבלאות מעקב אחר הפעילות.

הציפו התנגדויות ובעיות אפשריות: 

נתחו וחשבו מראש אילו בעיות והתנגדויות עלולות לצוף בעקבות הפעילות השיווקית. העלו אותן על הכתב, חשבו, נתחו וגבשו דרכים / תסריטי שיחה / מהלכים כדי להתגבר על הבעיות. 

תרגלו:

התחילו לבצע את הפעילות השיווקית ב"קטן", מול לקוחות קטנים יותר או במהלכים צנועים יותר. אספו ותעדו רשמים כדי לנתח ולהעריך את המהלכים שלכם מאוחר יותר. 

חשבו על ההישגים וההצלחות שלכם:

הפעילות השיווקית היא פעילות מתמדת עבור העסק...אין בדר"כ פריבילגיה לנוח ולהתרפק על הישגי העבר....בדרך יש גם כישלונות, עימותים ואכזבות. בכל פעם שאתם מתחילים פעילות שיווקית, אפילו שיחת טלפון, נסו להתמקד ולחשוב על ההצלחות שלכם ולמחוק זיכרונות שליליים. 

היעזרו באיש מקצוע:

מניסיוני, לליווי מקצועי ערך עצום בשיפור הביטחון העצמי ותחושת החופש בשיווק העסק. במסגרת הליווי המקצועי יש לכם הזדמנות לקבל משוב, המלצות ותובנות שיחסכו לכם טעויות ובסופו של דבר כסף. 

עכשיו, אתם מוכנים יותר לאחר שרכשתם כלים המקנים לכם חופש לשווק תוך הקרנת ביטחון. 
צאו לדרך! בהצלחה!


בחזרה לדף הקודם
החופש לשווק את העסק שלך- איך עושים זאת?