כנסים ותערוכות מקצועיים- האם כדאי להשתתף? איך להיערך?

בכתבה זו אציג שיקולים עיקריים אשר על בעל עסק קטן לשקול לפני החלטה על השתתפות בכנס או בתערוכה. בהמשך אציג טיפים כיצד להיערך לפני ובמהלך האירוע כדי להשיא את התועלות מההשתתפות בו.

איך נחליט האם כדאי להשתתף?

- ודאו שמשתתפי הכנס או התערוכה הינם לקוחות פוטנציאליים.
- במידה ומדובר בהשתתפות ראשונה שלכם, התקשרו עם 3-5 משתתפים שהציגו בכנס הקודם (אם היה כזה), הציגו עצמכם וקבלו חוות דעת לגבי הכדאיות. התקשרו למשתתפים שאינם מתחרים ישירים שלכם אלא פעילים "ליד" זירת השוק שלכם.
- בדקו את החזר ההשקעה באמצעות הערכה של היקף עסקאות חדשות / לקוחות חדשים אותם יש לגייס , כדי לכסות את עלות ההשתתפות מהרווח הגולמי של העסק. 
לדוגמא: נניח שעלות ההשתתפות הינה 10,000 ₪, הרווח הגולמי של העסק 67%, היקף עסקה ממוצעת עם לקוח- 500 ₪. במקרה זה גיוס 30 לקוחות/עסקאות חדשות בעקבות הכנס/ התערוכה יכסו את עלותה. 

איך נשיא את התועלות מהכנס והתערוכה?

- פנו ללקוחות קיימים שלכם וכן ללקוחות פוטנציאליים ודווחו על ההשתתפות שלכם, כולל מיקום הדוכן. הפנייה במייל/ טלפון / קמפיין גוגל/ פייסבוק. אל תהססו להשתמש בכל הפלטפורמות הללו בו זמנית. 
- אם רלוונטי, קבעו פגישת עבודה קצרה במהלך הכנס. 
- עצבו את הדוכן באופן שיתאים למיתוג של העסק הן בהיבט הצבעוניות והן בהיבט המסרים.
- חשוב שתכינו עמדת אירוח – רצוי בישיבה , בה תוכלו לקיים את הפגישות שתואמו מראש וכן עם מבקרים אחרים המתעניינים במוצר או בשירות שלכם. 
- הכינו חומר לחלוקה. מומלץ עלון או גלויה אותם יש סיכוי שהמבקרים ישמרו ולא ישליכו לפח בשל עומס / משקל יתר. 
- אם יש לכם רעיון לתשורה חכמה- חלקו אותה. לקוחות שלי JMB FACTOR & CO, המתמחים בקניין רוחני, חילקו לאחרונה בכנס מקצועי בחו"ל תשורה חכמה ומקורית- עיפרון קסם המתחבר ללולאת החולצה וניתן להסירו רק לאחר הפעלת הקסם. על גבי העיפרון הופיע שם החברה. עשרות אנשים התהלכו עם עיפרון תלוי על גבי לולאת הבגד ונדרשו לבקר בדוכן החברה כדי שיחלצו אותו. (הלקוח נתן אישורו לפרסום). 
- מומלץ להציע מבצע / פריט ייחודי שינתנו באופן אקסקלוסיבי לבאי האירוע.
- פנו באופן אקטיבי למבקרים והזמינו אותם להגיע אליכם לדוכן. 
- אספו את שמות, פרטי ההתקשרות ותחום העניין של מי שבקרו אתכם. הרישום יכול להתבצע ישירות במחשב / מחברת/ כרטיסיות. יש להכין מראש את הטבלאות / הכרטיסים, כך שמילוי הפרטים יהיה מיידי. 
- תוך שבועיים ממועד סיום האירוע, פנו באופן יזום למבקרים, והציעו פגישה / הצעה. 
- עקבו אחר הלקוחות / העסקאות שבצעתם בעקבות הכנס ותעדו אותם לצורך ניתוח והחלטות לגבי השתתפות עתידית באירועים דומים. 

בחזרה לדף הקודם
כנסים ותערוכות מקצועיים- האם כדאי להשתתף? איך להיערך?